lchf pannkakor

Ingredienser: 
1ägg
1msk fiberhusk
1dl mjölk
1dl vispgrädde (ovispad såklart)
smör, ca 10 gram
salt



Gör så här 
Blandar ihop äggen och fiberhusken och låter det svälla en stund och steker i en liten stekpanna på medelvärme, 4-an. Vänder de när de är torr och pösiga och är lite försiktigt = blir kanonfina pannkakor som smakar frasiga pannkakor. Går även finfint att grädda i våffeljärn, men de blir tunna och frasiga! (gott med cf, räkor och stenbitsrom)


Frukost: Kalla pannkakor med gräddost som rullas ihop och äts när hungern infinner sig! Några gurkskivor på för lite crispighet!

Lunch: Crepesfyllning tex. tacofärs med riven ost blir som enchiladas med nån matsked stark tomatröra och chili... hmmm gott!!

Middag: Crepesfyllning: Spenat och laxfyllning med cf eller finstrimlad lövbiff med senapsås på grädde eller varför inte nypillade räkor med dill?

Efterrätt: Några Färska hallon, vispad grädde, och 70% mörk smält choklad utblandat i lite vispgrädde...

Kommentarer
Postat av: det du

min lilla lchf expert! du får laga det åt mig någon dag <3

2011-04-19 @ 21:23:06
Postat av: anna

bara för att jag är så snäll så kan jag faktiskt göra det min sköna!

2011-04-19 @ 21:28:15
URL: http://aejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback