I min famn

Han bara stod där. Mitt framför mina ögon, helt ensam och vilse.
Hans oskyldiga ögon blänkte upp medans han drog handen genom sitt mörka lockiga hår.
Diskret försökte jag inspektera hans utseende samtidigt som jag tittade ut över det vackra havet i Köpenhamn.


Jag kände hur han stod och stirrade på mig. Jag tittade lite blygt på honom med ett leende på läpparna.
En sekund senare såg jag hur han försökte få fram ett ord.
- Hej, sa han
Jag hörde en mörk röst samtidigt som jag rös genom hela kroppen.
- Hejsan, svarade jag tillbaka.

Det var de enda jag fick fram innan jag stod och frågade mig själv vad jag höll på med? Jag var ju som sagt här i Köpenhamn för att komma bort ifrån allting och inte försöka skapa en ny kort romans.

- Ursäkta om jag kan tolkas som en idiot men du måste vara det vackraste jag någonsin sett.
Hans röst lät blyg men ändå rätt självsäker.
Jag visste egentligen inte vad jag skulle svara på en sån sak för jag var ju trots allt en söt begåvad tjej med båda fötterna på jorden. Dock såg jag inte så märkvärdig ut. Långt glänsande mörkt hår med ett naturligt leende som hade fått många killar på fall tidigare.

- Tack, mitt namn är Miranda
Jag visste inte vad jag skulle säga eller vad jag skulle göra, men jag kände det direkt.
Känslan var helt obeskrivlig. Jag hade svårt att fastna för killar eftersom alla praktiskt taget var lika dana.
Vi stod och stirrade in i varandras ögon en lång stund innan han berättade att hans namn var Joel.
Vi kom bra överens. Vi gick och satte oss på den närmsta bänk vi kunde hitta. I över två timmar satt vi där och pratade som om vi hade känt varandra hela våran livstid. Jag berättade för honom att jag var i Köpenhamn just för att jag behövde komma till en annan miljö och för att andas in ny luft. Han var där med jobbet.

- Ja jobbar man som reseledare är man inte hemma så ofta.
Hans röst var nog den bästa jag hört på länge och hans leende. Hela han var en riktig dröm, ni vet som prinsen i alla sagor. Jag kände mig som en nyförälskad tonåring. Han tog min hand och kollade in i mina ögon.
- Är detta bara början? hans fråga lät lite som att han redan visste svaret.

- Jag har nog aldrig träffat en sådan fin människa som dig, min röst var tung men samtidigt väldigt lättad.
Vi lämnade bänken och vandrade omkring på Köpenhamns gator. Allting var så perfekt och fridfullt där. Som om alla visste vad äkta kärlek var. Vi fortsatte prata om allt mellan himmel och jord. Och jag var nog just då den lyckligaste människan på jorden. Min semester var snart slut och då var det dags för mig att lämna Köpenhamn och åka tillbaka till Sverige. Jag och Joel tog en taxi till hans hotell. Det låg i utkanten av stan. Ett stort stenhus som nästan liknade ett slott. Jag spenderade hela natten där tillsammans med Joel.

Han var romantisk och ödmjuk. Två dagar senare var det dags för mig att åka tillbaka hem till Sverige igen. Allting var så jobbigt, kanske var detta sista gången jag fick se Joel? Han kysste mig farväl och kramade om mig hårt. Han hade lovat att ringa mig när jag kommit fram till Sverige. På flygplanet satt jag och stirrade på telefonen samtidigt som jag kände hur lycklig jag var. När jag väl kom fram på flygplatsen pep min telefon till. Det var ett långt sms från Joel där han förklarade att detta var nog slutet på vår romans och inte början. Mitt hjärta stannade till samtidigt som jag gick in på närmsta toalett. Jag stirrade på mig själv i spegeln och skrattade, När ska detta ta slut tänkte jag.

Jag hade hundra tankar i huvudet, vad hade jag ställt till med?
Allting gick så fort men en sak visste jag och det var att Joel var min drömprins och han kommer alltid finnas kvar i mig.
Dock var jag nog just nu den ensammaste människan på jorden. Jag hade alla tankar man kunde ha.
Men jag hade lovat mig själv att alltid följa mottot:
"Ångra aldrig någonting som en gång fått dig att le"




En novell till svenskan
av mig.

Kommentarer
Postat av: hebba

Men gud vilken bra =)

2010-01-18 @ 19:14:36
URL: http://hebba.se
Postat av: anna

sv: tack så mycket! :-)

2010-01-18 @ 19:23:21
URL: http://aejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback