Svar på alla tal

eftersom det har blivit ett sånt stort frågefält och diskution om mina matvanor och viktnedgång så skriver jag det här en gång för alla.

För några månader sedan ändrade jag mina matvanor helt med en metod som heter lchf, vilket innebär att man ska äta "fett" som, ost,kött,fisk,majonäs och ja sånna saker, inget bröd,pasta,ris,potatis mm, Jag tränade regelbundet och åt så, på det gick jag ner ca 5 kg, Men eftersom det snart är skolavslutning och jag ska åka med min mamma till stockholm och köpa en balklänning i maj så vill jag hinna gå ner mer i vikt och framför allt så jag vill visa mig i bikini i sommar, Så för två veckor sedan bestämmde jag mig att börja med naturdiet, Vilket betyder att man antingen kan byta ut vissa måltiden med den drinken eller byta ut alla, Jag började med att byta ut vissa måltiden med den en vecka, Men så förra veckan bestämmde jag mig för att byta ut det helt. Sen sitter ni och funderar på om jag kommer gå upp lika mycket igen, Och ja det gör man om jag helt plötsligt börjar äta som man gjorde innan lchf och inte tränar, Men jag har ju bestämmt mig för att ändra mina matvanor, För nu har ju min kropp ställt in sig på att dricka väldigt mycket, Jag får i mig max 600 kcal per dag, Och om någon vecka ska jag börja byta ut vissa mål igen så kroppen vänjer sig, Och självklart så ska jag ju ta daglig motion. Men som sagt, Jag kommer aldrig mer vardagligen äta pasta, vitt bröd mm. Och sammanlagt så har jag gått ner ca 7 kg nu.

Har ni frågor så får ni gärna ställa dom.




Uppdatering
nu ska jag ut och gå.
hadè

Kommentarer
Postat av: Emelie

Om man börjar med naturdieten måste man träna för att man ska kunna gå ner i vikt då? :P

2009-03-24 @ 22:53:45
Postat av: anna

emelie: nej det behöver man inte, man ska egentligen inte träna för det är inte bra när man äter det men jag gör det ändå för det har blivit som en drog:P

2009-03-25 @ 06:29:12
URL: http://aejonsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

åh vad bra, jag borde kanske testa då :D fast måste försöka ändra mina matvanor också.. haha

2009-03-25 @ 10:57:57
Postat av: anna

emelie: Haha men gere, Om du så jättegärna vill börja så tycker jag inte du ska byta ut alla måltider mot shaken, Du kan ju ta en shake som ett mellammål eller något istället, för shake är ju inte så bra mot kroppen om man äter den 5 gånger och bara den som jag gör..:P

2009-03-25 @ 13:33:36
URL: http://aejonsson.blogg.se/
Postat av: emelie

ja alltså jag menade det, typ dricka en sån som lunch så jag slipper ta med mig mat på praktiken och jag menade att jag ska börja äta nyttigare mat :) jag skulle aldrig klara av att bara dricka de där..

2009-03-25 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback